Andromeda

Witamin D3

WITAMINA D3 --> TU DO NABYCIA

Witamina D najczęściej kojarzy nam się z wiekiem dziecięcym i zapobieganiem krzywicy.  Rzeczywiście zwiększone zapotrzebowanie  na witaminę D wykazują dzieci w okresie wzrostu i rozwoju. To właśnie wtedy witamina D jest szczególnie  potrzebna, aby zapewnić odpowiednią budowę kości, mięśni czy zębów.

 

 

Niestety w ostatnich latach ze wzgledu na styl życia i rosnace spożycie zywnosci wysoko-przetworzonej także osobom dorosłym, w różnym wieku potrzebna jest witamina D. Najważniejsze  dla zdrowia człowieka są dwie formy witaminy D:

- witamina D2, naturalnie występujący w organizmach roślinnych

- witamina D3, naturalnie występujący w organizmach zwierzęcych

Ostatnie wyniki badań pokazują, że aż 70 % mieszkańców Europy cierpi na niedobór witaminy D. Najgorzej z przyswajaniem witaminy D jest w okresie jesienno-zimowym.
Jeszcze kilkadziesiat lat temu ponad 90% dobowego zapotrzebowania na witaminę D nasz organizm mógł wyprodukować w skórze pod wpływem światła słonecznego, kiedy człowiek przebywał dużo na świeżym powietrzu. Dużo gorzej z produkcją witaminy D jest w okresie jesienno zimowym - wtedy ekspozycja na słońce jest minimalna - większość starszych osób minimalizuje wtedy także wyjscia na zewnątrz mieszkania, a dodatkowo większość z nas pracuje w pomieszczeniach zamkniętych słabo oświetlonych, dlatego w okresie jesieni i zimy prawie wszystkim doskwieraja skutki niedoboru witaminy D. Niestety na niewiele się zda korzystanie z solarium, które tylko w bardzo małym stopniu może zastąpić naturalne światło słoneczne. 

WITAMINA D3 MSE  2000UI, D3 CHOLEKALCYFEROL 

 

Witamina D3 MSE - jest monoprepartem, co gwarantuje  precyzyjne uzupełnienie niedoborów wyłącznie niezbędnej substancji
Jest to preparat tworzony zgodnie z GMP- stosowanie preparatów produkowanych zgodnie z GMP gwarantuje, że otrzymujecie Państwo określone substancje w dawkach zgodnych z informacją podaną na opakowaniu.
Witamina D3 MSE nie zawiera laktozy, kazeiny, glutenu, drożdzy, nie zawiera barwników, słodzików, nie zawiera polisorbatu, który może uszkadzać komórki

Jest polecana weganom i wegetarianom ( nie zawiera żelatyny), oraz bezpieczna dla diabetyków

Wysoka dawka 2000 jednostek

Witamina D3 jest najprawdopodobniej najważniejszą substancją mitochondrialną, którą powinno się zażywać.

Co więcej jest jedną z tych nielicznych substancji, którą powinni przyjmować wszyscy bez względu na dietę. 

 

Niedobór witaminy D może przyczyniać się do powstawania osteoporozy, stanów zapalnych skóry, spojówek, do nasilania się migreny. Może również zakłócać prawidłowe działanie układu mięśniowego i systemu nerwowego. W skrajnych przypadkach niedobór witaminy D spowoduje odwapnienie, rozmiękczenie kości, jak również  może wystąpić zwiększone ryzyko powstawania nowotworów.

Witamina D jest szczególnie potrzebna w okresie jesienno-zimowym, aby wzmocnić odporność organizmu,  wesprzeć organizm w walce z bakteriami i  rozprzestrzeniających się coraz bardziej wirusami grypy. Witamina D aktywuje limfocyty T, które są niezbędnym elementem układu odpornościowego.

 

Witamina D3 5000 IE  ( cholecalciferol) .

 

 

 

Witamina D jest pozyskiwana z tłuszczu z wełny owczej. Kapsułka jest pochodzenia roślinnego i składa się z celulozy drzewnej.

Każda kapsułka zawiera - D-vitamin 125 µg (5 000 IE)    2 500 % ZDS

ZDS (rekomendowana dzienna dawka spożycia)

 

Szczególnie duże zapotrzebowanie na witaminę D  występuje nie tylko wśród osób z obniżoną odpornością organizmu, ale też u kobiet w ciąży  matek karmiących piersią, u dzieci w okresie wzrostu i rozwoju czy osób w podeszłym wieku.

Z wiekiem na ogół pogarsza się sprawność układu mięśniowo-szkieletowego. Badania wykazały wzrost siły mięśniowej kończyn dolnych przy suplementacji witaminy D, bez wykonywania regularnych ćwiczeń. Wykazano również związek pomiędzy wzrostem liczby upadków osób w wieku sędziwym a niedoborami witaminy D. To z kolei powiązano z ograniczonymi możliwościami utrzymania równowagi i wolniejszym chodem. Problemy te nie dotyczą jednak wyłącznie ludzi starszych. Bóle mięśni i kości oraz uczucie osłabienia należą do objawów, które występują u osób w każdym wieku.

Insulinooporność, która obniża wrażliwość organizmu na insulinę, może przyczyniać się do rozwoju cukrzycy typu 2. Badania wykazały, że przyjmowanie 4 000 IU witaminy D dziennie przez 6 miesięcy pozwala zwiększyć wrażliwość na insulinę. W innym badaniu z udziałem osób z wysokim ryzykiem cukrzycy stwierdzono, że dawka 2000 IU poprawia czynność komórek beta trzustki o 25% oraz wydzielanie insuliny. Metaanaliza 19 badań wykazała że ryzyko cukrzycy typu 2 jest o 43% niższe u pacjentów z odpowiednim poziomem witaminy D. W związku z tym optymalizacja poziomu witaminy D może okazać się ważnym czynnikiem w profilaktyce i leczeniu cukrzycy.

Ciąża i wczesne dzieciństwo.

Różne badania wykazały, że witamina D w wystarczającym stężeniu w trakcie ciąży może korzystnie wpłynąć na zdrowie matki, jak i dziecka. Wpływa także na dalszy prawidłowy rozwój młodego organizmu. Odpowiedni poziom witaminy D z suplementacji w okresie ciąży pozwala ograniczyć przypadki wczesnego porodu o 50% oraz niskiej masy urodzeniowej noworodków,a także ryzyko cukrzycy i stanu przedrzucawkowego. Rzadziej występowały też u dzieci przeziębienia i wypryski. Ryzyko konieczności wykonania cesarskiego cięcia jest czterokrotnie wyższe u kobiet z niedoborem witaminy D. Odpowiednie spożycie witaminy D przez matkę może zapewnić korzyść w późniejszym okresie życia. Badania wykazały,że właściwy poziom witaminy D w trakcie ciąży może pomóc zmniejszyć ryzyko stwardnienia rozsianego, osteoporotycznych złamań kości, cukrzycy, uszkodzenia mózguw okresie płodowym oraz schizofrenii w wieku dojrzałym. Badanie z 2011 roku sugeruje, że bezpieczna porcja witaminy D w trakcie ciąży to 4000 IU

 

WCHŁANIANIE MINERAŁÓW

Witamina D odgrywa istotną rolę we wchłanianiu wapnia. Badania wykazały, że witamina D może korzystnie wpływać na stan kości i zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Stwierdzono, że witamina D również wpływa na wchłanianie magnezu, jej niskie stężenia we krwi ma związek z niskim stężeniem magnezu.Również może wpływać na wchłanianie innych minerałów zwłaszcza żelaza. W badaniach na ludziach stwierdzono,że niedobór witaminy D zwiększa ryzyko anemii o 90%.W niedawnym badaniu stwierdzono, że ryzyko anemii jesto 50% niższe u dzieci, u których poziom witaminy był bliski prawidłowego.

 

ODPORNOŚĆ

Poziom witaminy D we krwi jest zazwyczaj niższy na przełomie stycznia i lutego, gdy w organizmie maleją jej zapasy zgromadzone latem dzięki ekspozycji na światło słoneczne. W ostatnich latach wysunięto teorię, że to niski poziom witaminy D zwiększa podatność ludzi na przeziębienia i grypę. Do tej pory wiele badań potwierdziło tę tezę.Wykazano kilka mechanizmów jej działania. Witamina D może regulować produkcję białek zwalczających wirusy, bakterię i grzyby. Witamina D jest niezbędna do aktywowania limfocytów T. Bez jej odpowiedniego stężenia w organizmie limfocyty T nie mogą skutecznie funkcjonować. Odpowiedni poziom witaminy D umożliwia skutecznie zmniejszenie ryzyka przeziębienia i grypy przez cały rok.

 

STWARDNIENIE ROZSIANE

Największy odsetek zachorowań odnotowuje się w takich krajach jak Szkocja i Kanada. Z drugiej strony w przybrzeżnych rejonach Norwegii zachorowalność jest niższa, mimo małej ilości światła słonecznego. Jednak spożycie ryb i tym samym poziom witaminy D jest wyższa niż w innych częściach kraju.Warto zwrócić uwagę, iż ryby dostarczają zarówno witaminy D jak i kwasów tłuszczowych omega-3, które mogą wzmocnić układ nerwowy i immunologiczny. Badania przeprowadzone w 2008 r. na 49 pacjentach ze stwardnieniem rozsianym wykazało, że obie dawki witaminy D przyjmowane przez rok ograniczyły liczby nawrotów (rzutów) choroby w porównaniu z grupą kontrolowaną oraz zmniejszały wynik pacjentów w rozszerzonej skali niewydolności ruchowej.

 

OTYŁOŚĆ I ODCHUDZANIE

Osoby z nadwagą lub otyłe mają na ogół niższy poziom witaminy D, ponieważ jest ona magazynowana w nadmiernie rozbudowanej tkance tłuszczowej i organizm nie potrafi jejwykorzystać. Osoby otyłe mają również mniejsze możliwości zwiększania stężenia witaminy D we krwi przy takiej samej ekspozycji na promieniowanie UVB co osoby szczupłe. Wzrost poziomu witaminy D był o 57% niższy u osób otyłych.

 

CZY NISKI POZIOM WITAMINY D PRZYCZYNIA SIĘ DO PRZYBIERANIA NA WADZE?

Nie ma do tej pory jednoznacznej teorii czy obserwacji. Tak naprawdę badania w tym zakresie skupiają się na różnych mechanizmach. Np. wykazano, że niskie spożycie witaminy D wiąże się z przyrostem tkanki tłuszczowej. Stwierdzono, że witamina D jest istotna w wydzielaniu leptyny,która uczestniczy w regulowaniu ośrodka głodu i sytości w mózgu. W kilku badaniach stwierdzono, że poziom witaminyD determinuje postęp odchudzania, u uczestników (osób) stosujących dietę niskokaloryczną. Niski poziom witaminy D może ograniczać wchłanianie wapnia. Wapń odgrywa dość istotną rolę w metabolizmie tłuszczów (może hamować przemianę kalorii w tłuszczach oraz stymulować lipolizę– rozkład tłuszczu). Niskie stężenie witaminy D wiążesię z większym stłuszczeniem w mięśniach zdrowych i młodych kobiet. W celu ustalenia wzajemnych zależności tych mechanizmów potrzebne są dalsze badania. Dziś powinnawystarczyć świadomość, iż osoby z nadwagą powinny przyjmować odpowiednio większe ilości witaminy D, aby zwiększyć jej poziom we krwi.

 

ARTRETYZM, BÓL I STANY ZAPALNE

Stany zapalne występują w wielu różnych chorobach i mogą być zarówno objawem chorób innych narządów, jak i ich przyczyną. W stanach zapalnych mogą być pomocne różnego rodzaju suplementy, ale w leczeniu często pomija się witaminę D, która jest jednak pomocna w profilaktyce oraz ograniczeniu rozwoju i objawów zapaleń. Wykazano, że odpowiedni poziom witaminy D jest niezbędny do hamowania aktywności prozapalnej organizmu. Artretyzm należy do najczęstszych stanów zapalnych wpływających na stawy. Badania przeprowadzone w Irlandii wykazały, że wśród pacjentów dotkniętych reumatyzmem niski poziom witaminy D stwierdzono u 70%, a poważny niedobór u 26%.Choroba zwyrodnieniowa stawu kolanowego charakteryzuje się rozkładem i utratą chrząstki, co może wpływać na różne części ciała. U osób z niskim poziomem witaminy D obserwuje się zmniejszenie objętości chrząstki oraz większe zwężenie przyśrodkowej przestrzeni stawu piszczelowo-strzałkowego. Zdaniem badaczy zwiększenie stężenia witaminy D może ograniczyć utratę chrząstki o 1,5% rocznie. Ból w różnych częściach ciała, stawach, mięśniach lub innych organach jest objawem zapalenia i badania wykazały, że witamina D może być pomocna w tym zakresie, np. prowadzono wiele badań związku pomiędzy witaminą D a bólem pleców. W badaniach stwierdzono niedobór witaminy D średniou 80% pacjentów. We wszystkich przypadkach suplementacja witaminą D pozwoliła uzyskać poprawę kliniczną.

 

WYDOLNOŚĆ SPORTOWA I ZAPOBIEGANIE URAZOM.

Witamina D nie należy do składników, które większości osób kojarzą się ze zwiększeniem wydolności organizmu. Jednak badania wykazały, że witamina D może odgrywać istotną rolę w wynikach uzyskanych przez sportowców. Ekspozycja na promieniowanie UV dzieci w wieku szkolnym przez 9 miesięcy zwiększyła ich sprawność o 56%. W innym badaniu stwierdzono, że nastolatki z najwyższym poziomem witaminy D skakały wyżej, szybciej i z większą siłą niż ich rówieśnicy z niższym stężeniem tej witaminy. W ostatnim czasie zawodowe kluby sportowe zaczęły zwracać większą uwagę na znaczenie witaminy D. Dla zawodników New York Giants (NFL) zalecono suplementację witaminy D w dawce 5000 IU dziennie po tym, jak u 80% zawodników stwierdzono jej niedobór. Stwierdzono też, że stężenie tej witaminy było znacznie niższe u zawodników z urazami niż u zdrowych sportowców.

 

ZDROWIE UKŁADU SERCOWO-NACZYNIOWEGO.

Niski poziom witaminy D wiąże się z różnymi chorobami układu sercowo-naczyniowego. W badaniach stwierdzono, że prawdopodobieństwo zdarzeń sercowo-naczyniowych jest o 62% wyższe u osób z niskim poziomem witaminy D we krwi. W kolejnym badaniu stwierdzono,że poziom witaminy D we krwi powoduje wzrost ryzyka udaru o 78% i wzrost ryzyka nadciśnienia tętniczegoo 30%. Dalsze badania z pewnością potwierdzą mechanizm działania witaminy D w zdrowiu układu sercowo-naczyniowego. W pierwszej kolejności naukowcy skupiają się na tym, iż witamina D przyczynia się, do właściwego wykorzystywania wapnia do budowy kości i zapobiega gromadzeniu się wapnia w tętnicach.

 

PŁODNOŚĆ.

Witamina D odgrywa ważną rolę w rozmnażaniu i produkcji hormonów płciowych. Niewystarczające stężenie lub niedobór witaminy D stwierdzono u wszystkich kobiet z zaburzeniami jajeczkowania. Badanie wykazało że w przypadku kobiet poddających się zabiegowi zapładniania in vitro u tych,u których poziom witaminy D był wyższy, prawdopodobieństwo zapłodnienia było znacznie wyższe. Witamina D wpływa także na płodność mężczyzn. Badanie na Uniwersytecie Kopenhaskim wykazało, że mężczyźni z wyższym poziomem witaminy D we krwi mieli większą liczbę plemników w jednostce objętości nasienia, charakteryzującą się większą ruchliwością. Inne badanie wykazało, że poziom testosteronu jest wyższy u mężczyzn z prawidłowym stężeniem tej witaminy we krwi. Popęd płciowy u mężczyzn jest silnie zależny od odpowiednieji lości testosteronu. Z prowadzonych badań jednoznacznie wynika, że optymalny poziom witaminy D jest wskazany zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet starających się o dziecko.

 

ZDROWIE SKÓRY

Witamina D działa na skórę jak antyoksydant, pomaga chronić witaminę E przed utlenianiem. Chroni skórę przed oparzeniami słonecznymi. Chorzy na łuszczycę uzyskują poprawę przy zastosowaniu kremów z witaminą D. W ostrym trądziku witamina D w dawkach od 5000-14000 IU przez 3 miesiące pozwala uzyskać znaczną poprawę u 75% pacjentów.

 

ZDROWIE MÓZGU

Odpowiedni poziom witaminy D może wpłynąć na funkcję poznawcze. W badaniu wykazano, że ryzyko zaburzeń funkcji poznawczych jest o 130% wyższe wśród pacjentów z niskim poziomem witaminy D. Uważa się, że ze względu na rozpuszczalność witaminy D w tłuszczach może ona działać w mózgu jak antyoksydant.

 

SUPLEMENTACJA

W przypadku większości ludzi dawka 2000-3000 IU witaminy D dziennie powinna wystarczać, ale na początku wskazana może być uderzeniowa dawka nasycająca, aby przywrócić prawidłowy poziom we krwi. Ponieważ każda osoba reaguje inaczej na suplementację witaminy D, należy przeprowadzić badanie poziomu witaminy D, a następnieje powtórzyć po 3-6 miesiącach suplementacji, aby uzyskać optymalny poziom 40-60 μg/ml (100-150 μmol/l) zapewniający optymalny jej poziom zdrowotny. Aby zapewnić sobie odpowiednią porcję dziennie tego składnika, należy wybierać preparaty standaryzowane. Witamina D ze względu na swoją wrażliwość musi być bardzo dobrze chroniona przed wpływem środowiska zewnętrznego. Pakowanie jej w specjalne nie przepuszczające światła opakowania zapewnia jej stabilności i aktywności, gdyż skutecznie chroni przed światłem, wilgocią i zmianami temperatur. Optymalna porcja to 25 μg (1000 IU) do 100 μg(4000 IU) dziennie.

 

W jakich produktach spożywczych najczęściej występuje witamina D ?

Dobrym źródłem witaminy D są oleje rybne oraz tran. Ponadto witamina ta znajduje się w wątrobie, jajkach, mleku i przetworach mlecznych: w maśle, śmietanie, serze.


                         

 

Tu dodać trzeba , że ilości witaminy D w w/w produktach spożywczych są niewystarczające, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

Przykładowo, aby dostarczyć niezbędną dzienną dawkę witaminy D trzeba by zjeść w ciągu doby ok. 1kg sera żółtego!!!

Wobec tego najlepiej uzupełniać brakujące ilości witaminy D korzystając z preparatów zawierających witaminę D.

Naturalną Witaminę D3 możesz kupić tu -->

Inne naturalne witaminy są do nabycia Tu -->

Produkty bogate w chlorofil, witaminy i minerały -->



Copyright 2020. All rights reserved.

made by Esencja Studio