Andromeda

Witamina B12 Metylokobalamina

 

Witamina B12 

 

 

Witamina B12 proponowane przez nas w różnych preparatach to METYLOKOBALAMINA, czyli aktywna forma witaminy B12. W organizmie nie musi ona ulec przekształceniu i dzięki temu jest najlepiej przyswajaną formą tej witaminy.

 

Zanim organizm będzie w stanie wykorzystać witaminę B12, musi zamienić ją w aktywną formę - metylokobalaminę. Suplementy zawsze są czymś w rodzaju soli - tak jak sól kuchenna jest efektem połączenia kwasu solnego i sodu, tak samo na przykład cyjanokobalamina (najpopularniejszy suplement B12) jest efektem połączenia samej witaminy oraz reszty cyjanowej. Organizm musi tę resztę odłączyć i na to miejsce podstawić grupę metylową. Innymi słowy, wszystkie suplementy B12 oprócz metylokobalaminy są dla nas bezużyteczne, dopóki nie nastąpi to przestawienie. Organizm to robi, oczywiście, ale są tutaj dwa problemy.

 

Po pierwsze, ten proces jest dość powolny. Co prawda możemy dostarczyć naprawdę bardzo duże ilości suplementu, ale co z tego, skoro jedynie niewielka jego część zostanie aktywowana? Suplementacja cyjanokobalaminą przypomina wsypywanie do organizmu milionów miniaturowych akumulatorów, ale wszystkie one są rozładowane. Metylokobalaminę z kolei można porównać do takich samych akumulatorów, ale w pełni naładowanych. Każdy chciałby zobaczyć efekty terapii jak najszybciej, a nie po wielu miesiącach.

 

Drugie niezwykle ważne zagadnienie to aktywność przemian metylowych w organizmie. Nie zawsze są one odpowiednio nasilone, sporo osób ma je wyhamowane - szczególnie mocno dotyczy to ludzi z problemami zdrowotnymi. W tym wypadku suplementacja B12 w formie cyjanokobalaminy niemal w ogóle nie przyniesie pożądanych rezultatów. Tym zapewne można tłumaczyć fakt, że spora część pacjentów w ogóle nie odczuwa żadnej poprawy, nawet przez wiele miesięcy, dopóki nie zmieni rodzaju stosowanego suplementu.

 

Stosując każdą formę suplementu B12 oprócz metylokobalaminy ryzykujemy nie tylko to, że na efekty terapii trzeba będzie czekać wielokrotnie dłużej, ale także to, że nigdy nie doczekamy się poprawy.

 

Jeszcze innym problemem jest wchłanianie witaminy nawet w formie metylokobalaminy z jelita do krwioobiegu a potem do komórek. Coraz częściej zauważyć mozna , że ten proces u wielu osób zachodzi coraz słabiej. W takiej sytuacji coraz powszechniej produkowane są formy witamin B12 w technologii gwarantujacej lepszy i skuteczniejszy transport witaminy B12 oraz innych witamin z grupy B do komórek naszego organizmu. Technologia transportu witamin w liposomach, tabletki do ssania, lub  w kroplach do stosowania podjezykowego - znacząco poprawiaja proces dotarcia witaminy B 12 do komórek.

 

Witamina B12 pomaga w:

- prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego

- prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego

- w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu homocysteiny

- w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych

Witamina B12 przyczynia się do:

- utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego

- zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia

 

Witamina B12 działa bezpośrednio w mitochondriach (siłowniach naszych komórek), gdzie jest przekształcana  w aktywną formę adenosylkobalaminę i spełnia istotne zadania w procesie przemiany materii w komórkach. W cytoplazmie ( we wnętrzu komórek) przekształcana jest w aktywną formę metylokobalaminę i uczestniczy tam w wielu procesach metabolicznych

Składniki niezbędne do prawidłowego działania witaminy B12

 

 Kwas foliowy zaliczany do witamin z grupy B uczestniczy w licznych procesach metabolicznych. Nieodpowiednie zaopatrzenie organizmu w witaminę B12,  jak również w witaminę C i cynk może prowadzić do niewystarczającej absorbcji kwasu foliowego w komórkach. Kwas foliowy jest magazynowany w mitochondriach i w cytoplazmie. Jedynie w ten sposób może spełniać nieprzerwanie swoje funkcje.

 

Kwas foliowy występuje przede wszystkim w wątrobie i zielonych warzywach, ale również w ziemniakach, roślinach strączkowych, owocach, sałacie, orzechach, mleku, kiełkach pszenicy i produktach pełnoziarnistych. Mięso i ryby zawierają jedynie niewielkie ilości kwasu foliowego.

W niektórych sytuacjach zapotrzebowanie na kwas foliowy może być zwiększone:podczas ciąży i karmienia piersią,u dzieci i młodzieży w okresie intensywnego rozwoju, przy diecie ubogiej w warzywa i sałaty, przy częstym spożywaniu alkoholu, u palaczy tytoniu,

podczas regularnego zażywania leków, np. środków antykoncepcyjnych, leków moczopędnych, przeciwpadaczkowych, zobojętniających, przeczyszczających i antybiotyków,przy dolegliwościach żołądkowo-jelitowych.

 

Rola kwasu foliowego:

- przyczynia się do wzrostu tkanek matczynych w czasie ciąży

- niezbędny w prawidłowej produkcji krwi

- pomaga w prawidłowej syntezie aminokwasów

- odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu homocysteiny

- pomaga w prawidłowym utrzymywaniu układu odpornościowego

- pniezbędny w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych

- bierze aktywny udział w procesie podziału komórek

 

 

Witamina B6  występuje w wielu produktach spożywczych, przede wszystkim w kiełkach pszenicy, rybach, drobiu, wołowinie, podrobach, orzechach, produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, ziemniakach, ale również w owocach i warzywach.

 

W niektórych sytuacjach zapotrzebowanie na witaminę B6 może być podwyższone:

przy diecie bogatej w białko, w związku ze wzmożonym zapotrzebowaniem na białko,

w okresie intensywnego rozwoju, podczas ciąży i karmienia piersią, przy częstym spożywaniu alkoholu, u palaczy tytoniu, w zaawansowanym wieku, w sytuacji regularnego zażywania niektórych leków, jak np. środków antykoncepcyjnych, przeciwpadaczkowych i antybiotyków, u sportowców

 

Rola witaminy B6:

 

- przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu białka i glikogenu

- z witaminą B12 uczestniczy w wytwarzaniu czerwonych krwinek

- bierze udział w funkcjonowaniu układu nerwowego

- bierze udzial w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych

- przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia

- pomaga utrzymać prawidłowy metabolizm homocysteiny

- wspomaga funkcjonowanie ukladu odpornościowego.

 

Biotyna odgrywa główną rolę w metabolizmie białek, tłuszczy  i węglowodanów, np. w mitochondriach do pozyskiwania energii z białka i tłuszczy (glukoneogeneza).

Występuje zarówno w produktach pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego, m.in.: w podrobach, rybach, jajach kurzych, mleku, produktach pełnoziarnistych, kiełkach pszenicy, orzechach, roślinach strączkowych, ziemniakach oraz różnych warzywach i owocach (banany, szpinak, pomidory).

W niektórych sytuacjach zapotrzebowanie na biotynę może być zwiększone, tak jak: w czasie ciąży i karmienia piersią, przy częstym spożywaniu alkoholu, u palaczy tytoniu,

podczas regularnego zażywania leków, np. środków antykoncepcyjnych, przeciwpadaczkowych, leków zobojętniających i antybiotyków, przy diecie bardzo bogatej w białko,u sportowców, podczas równoczesnego zażywania witaminy B12, w razie przyjmowania dużych dawek kwasu pantotenowego (witaminy B5).

 

Wskazane jest jednoczesne zaopatrywanie organizmu w witaminę B12 i biotynę, ponieważ biotyna jest zużywana przez witaminę B12 podczas procesów przemiany materii.

 

Rola  biotyny:

- przyczynia się do prawidłowego utrzymania metabolizmu energetycznego

- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego

- niezbędna do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych

- odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych

- ważna w procesie utrzymania prawidłowego stanu błon śluzowych

- pomaga zachować zdrową skórę i zdrowe włosy

 

Nasze propozycje wysokiej jakości witamin B12:

 

Witamina B12  MSE niemieckiej firmy Mito Pharma

Opakowanie 120 tabl.

 

Witamina B12 MSE  w chemicznej formie Metylokobalaminy jest najwyższej jakości preparatem wieloskładnikowym, w którego skład wchodzą:

- Witamina B12 w wysokiej dawce (500µg ), 
- Witamina B6 (10 mg), 
- Biotyna (1000 µg) 
- Kwas foliowy (900 µg)

 

Produkt dostępny w naszym sklepie internetowym pod linkiem:

 

 

 

 

 

 

Najwyższa jakość i bezpieczeństwo stosowania preparatu gwarantowane są dzięki  kontrolowanemu procesowi produkcji zgodnemu z systemem GMP.

 

Sposób użycia: 1 kapsułka Witaminy B12 dziennie.

Najlepiej spożywać podczas posiłku popijając wystarczającą ilością wody.

 

Dzienna porcja stanowi 500 µg witaminy B12  (20.000 %*), 10 mg witaminy B6 (715 %*),  1.000 µg  biotyny (2.000 %*),  900 µg kwasu foliowego  (450%*).

*%  zalecanego dziennego spożycia  wg Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 09 października 2007r. w sprawie składu i oznakowania suplementów diety.

 

Nie należy przekraczać dziennej zalecanej porcji do spożycia.

Suplement diety Witamina B12 nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety.

Należy przestrzegać zdrowego trybu życia i różnorodnie się  odżywiać.

 

Witamina B12 MSE nie zawiera kazeiny, laktozy, glutenu, drożdży, soi, barwników.

 

Naturalną Witaminę B 12 MSE możesz kupić tu -->

Inne naturalne witaminy są do nabycia Tu -->

Produkty bogate w chlorofil, witaminy i minerały -->



Copyright 2020. All rights reserved.

made by Esencja Studio